Tanulói felügyelet

Tisztelt Szülők!

2021. június 16. napjától 2021. június 29. napjáig 1-8. évfolyamon a tanulók felzárkóztatása és a családok helyzetének segítése céljából intézményünk megszervezi a tanulók felügyeletét, azon tanuló számára, akiknek azt a törvényes képviselő előzetesen kéri.

Kérem, amennyiben szeretné gyermeke felügyeletét az iskolában biztosítani 2021. június 16. napjától 2021. június 29. napjáig 8-16 óra között, 2021. június 10-ig jelezze a gyermek osztályfőnökének az igénybe kívánt napok megjelölésével.

Üdvözlettel:

Ákli Istvánné

tagintézmény-vezető

Tájékoztatás a 2021. április 19-től kezdődő jelenléti oktatásról

Tisztelt Szülők!

Köszönöm azt a megértést, helytállást, energiát és akaratot, amit tapasztalunk az elmúlt, mindannyiunk számára nehéz időszakban az Önök és gyermekeik részéről.

Mint bizonyára már Önök számára is ismert a híradásokból, hogy a központi rendelkezések értelmében április 19-én nyitnak az iskolák alsó tagozatai. 

A kormány döntése értelmében az iskolák újraindításával csak fokozatosan és óvatosan haladhatunk. Április 19-én, hétfőn az általános iskolák alsó tagozatos osztályai térnek vissza a jelenléti oktatásra, a felső tagozatban marad az otthoni, tantermen kívüli digitális alapú oktatás. Előre láthatóan a felsős tanulók számára a jelenléti, tantermi oktatás a középiskolásokkal egy időben, május 10-én nyílik meg.

A tankötelezettség teljesítése minden tanuló számára kötelező, a jogszabálynak megfelelően. Ha a tankötelezettséget jelenléti oktatással kell megvalósítanunk, akkor megszűnik a digitális oktatás, és visszatérünk a tantermi tanításra az 1-4. évfolyamon, 2021. 04. 19-től.

A jelenleg érvényben lévő Intézkedési Tervünk, mely honlapunkon elérhető továbbra is érvényben marad, mely betartása mindenki számára kötelező. Ebben részletesen megtalálhatóak azok a szabályok, melyeket a tantermekben, az udvaron, az ebédlőben stb. alkalmazni kell. Nagyon fontos továbbra is a távolságtartás, a közösségi terekben való maszkhasználat, a belépéskori testhőmérséklet mérés, a fokozott kézfertőtlenítés, gyakori szappanos kézmosás, a tantermek és egyéb helyiségek rendszeres szellőztetése, rendszeres fertőtlenítése stb.

Iskolánk épületébe továbbra is csak az ott dolgozók és a tanulók léphetnek be. Ügyintézésre, egyéb egyéni esetekben előre egyeztetett időpontban fogadjuk az érintetteket – természetesen az óvintézkedések megtartása mellett.

Iskolánk – és én személyesen tagintézmény-vezetőként is – megértően próbálunk ahhoz a helyzethez viszonyulni, amikor a szülő a családja egészségét próbálja előtérbe helyezni az iskolai jelenléttel szemben, különösen akkor, ha olyan betegséggel küzdenek a családban, mely a vírusfertőzés szempontjából különösen veszélyes lehet.

A 20/2012. (VIII.31.) EMMI rendelet 51. §(2) bekezdésének c. pontja értelmében az intézmény vezetőnek alapos indokkal lehetősége van a tanulói távolmaradás igazoltnak tekintésére. A szülő intézmény vezetőhöz írt kérelme alapján, igazgatói döntés meghozatalát követően, lehetőség van arra, hogy a gyermek otthon tanuljon (orvosi igazolás nélkül is).

Ebben az esetben az alábbi szempontokra kell figyelemmel lenniük:

  • 20/2012 (VIII.31. ) EMMI rendelet értelmében, amennyiben a tanuló hiányzása (igazolt és igazolatlan együttesen), meghaladja a 250 tanítási órát, vagy az egyes tantárgyak éves óraszámának 30 %-át, és a tanév folyamán érdemjeggyel nem volt értékelhető, osztályozó vizsgával teljesítheti a tanév kötelezettségeit.
  • Figyelembe kell venni a szülők döntésénél továbbá azt is, hogy a hibrid oktatásra, -a jelenléti oktatás és az online oktatás ötvözésére nincs lehetőségünk.
  • Hiányzás esetén a szülő felelőssége, hogy hogyan halad tovább gyermeke a tananyaggal. A KRÉTA naplóban vezetjük a tanóra anyagát és a házi feladatokat, ami alapján tájékozódni lehet. Pedagógus kollégáim lehetőségükhöz mérten segítik az otthonmaradók továbbhaladását, vagy az esetleges bekapcsolódását a tanórákba.
  • A szülőket a digitális oktatás ideje alatt is kértük, hogy jelentsék az iskola számára, ha gyermekük, vagy a szülő covid pozitív lett. Ezt most is kérjük, mind az alsó, mind a felső tagozaton tanuló gyerekek szüleitől.

Intézményünk teljes körű nagytakarítása, fertőtlenítése megtörtént. Rendelkezésünkre állnak a szükséges mennyiségű fertőtlenítő szerek, dolgozóink folyamatosan végzik a fertőtlenítést.

Végezetül fontos hangsúlyozni, hogy iskolánk dolgozói mindent meg fognak tenni annak érdekében, hogy gyermekeiket a jelenléti oktatás keretei között is a lehető legnagyobb biztonságban tudhassák, és hogy minden tanulónk teljesíteni tudja az idei tanévre rendelt követelményeket és tudást.

Igyekszünk a lehető leghumánusabb és legmegértőbb módon állni minden kérdéshez, melyet a jelenlegi helyzet teremt számunkra, és ha az nem a helyzet etikátlan kihasználására, a tanulás elkerülésére és a számonkérés megúszására irányul.

Kérem, hogy vigyázzanak magukra, gyermekeikre, tartsák be és gyermekeikkel is tartassák be az óvintézkedéseket  és a szabályokat nemcsak az intézményben, hanem azon kívül is.

Nyíregyháza, 2021. április 16.

Tisztelettel és üdvözlettel: Ákli Isvánné

tagintézmény-vezető

Tájékoztatás beiratkozásról

TISZTELT SZÜLŐ/ TÖRVÉNYES KÉPVISELŐ!

Tájékoztatom, hogy a kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel a 2021/2022. tanítási évre történő általános iskolai beiratkozás során nemcsak személyes, hanem online úton is lehetőség van beíratni a tanköteles korba lépő gyermekét. Az általános iskola első évfolyamára történő jelentkezésének elektronikus, online formájára 2021. április 10-től nyílik meg az informatikai lehetőség az Ön részére a KRÉTA rendszer felületén keresztül: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap. Az e-Ügyintézés „Beiratkozás Általános Iskolába (BÁI)” felület 2021. április 16-án éjfélig van nyitva. Amennyiben módosítani kíván a már elektronikusan beküldött adatokon, akkor ezt úgy teheti meg, hogy jelzi (e-mailben és telefonon, vagy az intézmény által meghatározott módon) az adott intézmény részére a visszavonási vagy adatmódosítási szándékát. Az adatok módosítását az intézmény a KRÉTA felületén a kérés alapján elvégzi. Amennyiben a szülő visszavonja gyermeke jelentkezését, ennek következményeként a BÁI felületen az  iskola a benyújtott jelentkezésre a szülő kérése alapján elutasító határozatot hoz, és az intézmény saját rendszerében a gyermek adatait a „Beiratkozás visszavonva” státuszba állítja. Ezen műveletek elvégzését követően Ön ismét be tudja nyújtani gyermeke jelentkezését  egy másik iskolába.

Amennyiben Ön nem a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába íratná be a gyermekét, akkor is meg kell adnia a kötelező felvételt biztosító általános iskola nevét és címét is a jelentkezése során.

Akár körzetes, akár nem körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét, mindenképpen jelentkeznie kell az általános iskolánál, amely jelentkezés a fent jelzett online módon vagy személyesen történhet meg.

Az online beiratkozás esetén szükséges a lakcímkártya feltöltése, a beiratkozáshoz szükséges eredeti dokumentumok bemutatására a 2021/2022. tanév első napjáig (2021. szeptember 1.) kerülhet sor. A beiratkozás adatainak felvétele indokolt esetben, a beiratkozást lefolytató iskola által szabályozott módon, személyesen is megtörténhet 2021. április 15-én és 16-án, a járványügyi veszélyhelyzet miatt megkövetelt egészségügyi szabályok szigorú betartása mellettEz a következőképpen alakul iskolánkban:

  • 2021. április 10-16 éjfélig elektronikusan az alábbi linken tudnak beiratkozni: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap, az e-Ügyintézés „Beiratkozás Általános Iskolába (BÁI)” felületen.
  • Indokolt esetben időpont egyezetetést követően, személyes beiratkozásra van lehetőség, 2021.04.15-16-án 8.00 -17.00

Időpont egyeztetés előzetesen: 06 42 512-891, Ákli Istvánné – tagintézmény vezető

A fentiek után, akár online, akár személyesen történt a jelentkezése az iskolába, a körzettel nem rendelkező általános iskolai osztályok tekintetében, továbbá a körzettel rendelkező iskolákba jelentkező, nem körzetes gyermekek esetében egyaránt legkésőbb 2021. április 23-ig döntenek a gyermekek felvételéről és ezután küldik el a tájékoztatásukat Önnek.

A beiratkozási eljárás során vagy annak lezárása után legkésőbb két héten belül Önnek nyilatkoznia kell arról, hogy gyermeke számára hit- és erkölcstan vagy etika órát választja. A hit- és erkölcstan tantárgy választása esetén meg kell jelölnie, hogy melyik egyház hit- és erkölcstan oktatásának megszervezését kéri majd gyermeke számára. Az iskola a hit- és erkölcstan oktatással kapcsolatos, az egyházaktól kapott információkat feltünteti a honlapján.

A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, adatok megadása kapcsán Ön segítséget kérhet a gyermeke óvodájától – óvoda OM azonosítja, gyermekük oktatási azonosítója tekintetében. Természetesen iskolánk fenntartója, a Nyíregyházi Tankerületi Központ is rendelkezésre áll a körzetes iskolákkal kapcsolatos információk, az online vagy a személyes beiratkozás rendjével kapcsolatos kérdések esetén.